Mitel levererar modern och funktionell kundservice till sportjätten Stadium

Av Jonas Carlson

Ett företag vars mission är att inspirera till en aktiv livsstil drar av naturliga skäl till sig kunder som har höga krav på snabbhet och effektivitet i bemötandet. Mitels kontaktcenter Solidus eCare bidrar till att hjälpa sportbutikskedjan Stadium att leverera den service kunderna förväntar sig.

Från öppnandet av den första Stadiumbutiken i Stockholm 1987 har kedjan blivit en av Europas största sportförsäljare. Med en årsomsättning på närmare sex miljarder kronor,
3 000 anställda och fler än 140 fysiska butiker i Sverige, Danmark och Finland, samt en kraftigt växande verksamhet på nätet.

Stadiums uttalade uppdrag är att inspirera till en aktiv livsstil, genom att erbjuda moderna och funktionella sportartiklar och sportkläder till bästa pris. De ledorden genomsyrar förstås alla delar av företaget och hur Stadium väljer att profilera sig gentemot sina kunder – inklusive kundservicen.

Stadium har rötterna i Norrköping och där finns också koncernens huvud- och servicekontor. Kundserviceavdelningen består av sju heltidsanställda medarbetare, fem som hanterar Sverige och en var för Danmark och Finland, och inhyrd personal stöttar i samband med kampanjer och under andra perioder med hårt säljtryck. Varje arbetsdag hanteras mellan 300 och 500 serviceärenden av olika slag via mejl och telefon.