Avis minskade andelen tappade samtal till endast 5%

    7. Avis minskade andelen tappade samtal till endast 5%

    För det globala hyrbilsföretaget Avis är det viktigt att ge utmärkt kundservice. Avis ville minska väntetiderna samtidigt som de ville få ner andelen tappade samtal till under än 5 %, och de ville uppnå dessa mål utan att behöva anställa uppskattningsvis 300 nya kontaktcenteragenter.

    Läs fallstudien om hur AVIS förvandlats till ett virtuellt kontaktcenter i hela Norden:

    • Kan nu lägga till agenter i Göteborgskontoret
    • Minskade tappade samtal till färre än 5 % utan extra personal
    • Ökade intäkterna med 15 % under högsäsong
    • 90 % av kundens frågor löser de nu vid första kontakten

    Läs fallstudien

    Läs nästa blogg om 8. Vad är Mitel?

    Läs nästa blogg om 6. Utvecklar du en strategi för ditt kontaktcenter?