7. Avis minskade andelen tappade samtal till endast 5%

    För det globala hyrbilsföretaget Avis är det viktigt att ge utmärkt kundservice. Avis ville minska väntetiderna samtidigt som de ville få ner andelen tappade samtal till under än 5 %, och de ville uppnå dessa mål utan att behöva anställa uppskattningsvis 300 nya kontaktcenteragenter.

    Läs fallstudien om hur AVIS förvandlats till ett virtuellt kontaktcenter i hela Norden:

    • Kan nu lägga till agenter i Göteborgskontoret
    • Minskade tappade samtal till färre än 5 % utan extra personal
    • Ökade intäkterna med 15 % under högsäsong
    • 90 % av kundens frågor löser de nu vid första kontakten

    Läs fallstudien

    Läs nästa blogg om 8. Vad är Mitel?

    Läs nästa blogg om 6. Utvecklar du en strategi för ditt kontaktcenter?

    Share this

    Featured Posts