Bäst support vinner - 5 smarta grepp

    4. Bäst support vinner - 5 smarta grepp

    Det tål att upprepas: kundupplevelsen är avgörande för ditt företags framgång. Med flera konkurrerande företag, med likartade produkter, kommer den som bäst bemöter kunderna att vinna. Men då gäller det att organisationen och dess personal har de förutsättningar som krävs för att ge service på toppnivå.

    Som den första kontaktpunkten för ett företags kunder har kontaktcentret ett stort ansvar för att skapa intresse för varumärket, uppmuntra lojalitet och driva på försäljningen. Men framgång inom dessa områden beror i slutändan på den kundupplevelse som kontaktcentret kan leverera.

    Om kunderna är mobila borde kontaktcentret vara det också. Om kunder hänger på sociala medier, bör kontaktcentret göra detsamma.

    Det blir allt mer populärt att möta kunderna genom flera olika kanaler, men det är stor skillnad på vilka kanaler kunderna väljer, beroende på typ av ärende, och hela 37 procent av kunderna byter företag om de möts av ett dålig kontaktcenter.

    Att ständigt jobba för ett professionellt och effektivt bemötande i kontaktcenter är med andra ord avgörande för företagets framgång.

    Vi lever i en multimedial värld med mängder av enheter, och kunderna förväntar sig att kunna kontakta företag när de vill med det verktyg som passar dem - från den traditionella telefonen och e-post till sociala medier och webben. Kundupplevelsen har gradvis förvandlats till en viktig potentiell konkurrensfördel för dagens företag.

    Denna guide visar vilka fem förbättringar du kan göra för att ligga i topp.

    Hämta


    Läs nästa blogg om 5. En guide till att välja rätt kontaktcenter

    Läs föregående blogg om 3. Frustration in, frustration ut

    Share this

    Subscribe to blog

    Featured Posts

    Related Posts

    Join thousands of subscribers & get great content like this once a week