Tjänsten enhetlig kommunikation (UCaaS)

Enhetlig kommunikation som en tjänst (UCaaS) från MiCloud Enterprise är avsedd att öka företagets rörlighet med en omfattande kommunikationssvit som kombinerar IP-telefoni, enhetlig kommunikation och samarbete i en hanterad tjänst.


Denna skalbara IP-kommunikationstjänst ger företag möjlighet att dramatiskt minska den kapitalinvestering, komplexitet och support som normalt följer med en lokal lösning. 

 

 


Förändra din verksamhet

Röstkommunikation med kompletta funktioner i kombination med ett brett urval av IP-telefoner gör att MiCloud Enterprise MiCloud Enterprise kan anpassas för nästan vilken verksamhet som helst. Mobila enheter kan inlemmas för att effektivisera kommunikationen och minska samtalskostnaderna. Personalen kan fatta bättre kommunikationsbeslut med hjälp av en företagsförteckning med närvaroinformation. Team på olika platser kan samarbeta mer effektivt med ljud-, video- och webblösningar.

Kommunikationshantering

MiCloud Enterprise MiCloud Enterprise levereras från en säker datacentralmiljö. Tjänsten använder vCloud-teknik för att optimera tillgängligheten. Din utvalda partner hjälper dig att identifiera behoven, hantera implementeringen och fungera som kontaktpunkt för löpande support.

Val av distributionsmodell

Företag kan kombinera lokal och molnbaserad kommunikation för att optimera distributionen på huvudkontor, avdelningskontor och mobila enheter. Tack vare användningen av vanlig programvara och IP-telefoner kan företag skydda sina investeringar vid migrering från en lokal till en molnbaserad lösning. Din utvalda partner kan ge dig råd om det bästa distributionsalternativet för din verksamhet.


Fördelar med MiCloud Enterprise

Bygger på delade tjänster

  • Delad maskinvara och support gör kostnadsbesparingarna till verklighet
  • Levereras från en säker datacentral med hög tillgänglighet
  • Teknikspecialister finns till hands dygnet runt

Ökad rörlighet i företaget

  • Support för utspridda företag med flera kontor, medarbetare som arbetar hemma och mobila medarbetare
  • Bättre kommunikation och teamarbete, vilket underlättats av IP-telefoni, enhetlig kommunikation och samarbete
  • Skalbar efter verksamhetens behov

Förenklad support

  • Kommunikationshantering med avtalade servicenivåer
  • Säkerhetssäkring av programvara, uppgraderingar och support ingår
  • Inget behov av interna specialistresurser

Ekonomisk vinst

  • Omedelbara fördelar med ny teknik – snabb distribution utan kapitalutgifter
  • Integrera mobila enheter för att minska samtalskostnaderna
  • Förutsägbara kostnader – pris per användare per månad
  • Frigör kapital som kan investeras i kärnverksamheten